Ana içeriğe atla

TIĞ İLE BAYKUŞ BERE YAPIMI


TIĞ İLE BAYKUŞ BERE YAPIMI 



Yine bir kış gününden merhaba... Bugün de yine en kıymetlilerimize şapka örmeyi düşündüm. Bu şapka modelinin ayıcıklı olanını önceden örmüştüm. Başka bir yazımda onu da paylaşırım inşallah. Bu sefer baykuşlu halini örmek istedim hem de denemiş oldum. Umarım sizler de beğenirsiniz.

MALZEMELER 


İpim nako elit baby  ve 3.5 mm tığ kullandım. İstediğiniz renklerde örebilirsiniz. Bunu ben kız ve erkeğe uysun diye turuncu ve gri yaptım. Tığınızı da kullanacağınız ipe göre belirleyin mutlaka. İp ve tığ seçimi boyutu muhakkak etkileyecektir.

Tarifte çift dediğim yerlerde aynı yuvaya 2 trabzan öreceğiz.

ŞAPKA İÇİN

Turuncuyla başlayalım.
1) Sihirli halkaya 14 tane 2 li trabzan yapalım.
2) Her yuvaya çift batalım.
3) 1tek 1 çift
4) 2 tek 1 çift
5) 3 tek 1 çift
6) 4 tek 1 çift
7) 5 tek 1 çift
Sonraki 7 sıra boyunca artırma yapmadan örelim.




Gri renge geçelim
6 sıra  boyunca 2 li trabzana devam edelim.
1 sıra çakma sık iğne örüp bitirelim. (başına ip dolayıp oluşan ilmeklerin hepsini bir çekmek)

Şapkayı toplam 20 trabzan sırası ve 1 çakma sık iğne sırası olarak örmüş olduk.

Sonra bitirdiğimiz yerden sola doğru 16 sık iğne atlayıp 17.den itibaren 19 tane sık iğne ör,  1 zincir çek geri dön,  bir sık iğne atla 18 sık iğne  ör 1 zincir çek geri dön 1 atla 17 ör bu sekilde geri döne döne sık iğneler 3 tane kalana kadar devam edelim.




Şimdi bitiş yerinden sağa doğru 35. ilmekten itibaren 19 sık iğne örelim ve diğer kulaktaki aynı işlemi yapalım.

 Kulaklar bitince arka taraftan herhangi bir yere ip bağlayalım ve şekildeki gibi şapkanın etrafını sık iğne ile dönelim kulaklar da dahil tabi.


Bu ölçüler benim ip ve tığıma göre 3-4 yaş için oldu. Eğer ufak yapmak isterseniz artırma yerlerini 1 veya 2 sıra eksik yapabilirsiniz.


GÖZLER ( 2 tane)


Siyahla başlayalım

Sihirli halka içine 6 sık iğne (6)
Her yuvaya çift bat (12)
1 tek 1 çift (18)
2 tek 1 çift (24)
3 tek 1 çift (30)

Gri renk ile
4 tek 1 çift (36)
5 tek 1 çift (42)

Beyaz renk ile
6 tek 1 çift (48)
7 tek 1 çift  (54)
İki sira boyunca her yuvaya bir sık iğne yaparak dönelim ve ipi uzun kesip bitirelim.



GÖZ BEBEKLERİ


Beyaz renk ile

Büyük için (2 tane)
Sihirli halkaya 6  sık iğne yap
Her yuvaya çift bat ve ipi uzun bırakıp keselim.

Küçük için (2 tane)
Sihirli halkaya 6  sık iğne yap bitir.

Bir büyük ve bir küçük olanı gözün siyah kısmına dikelim.


Gözleri şapkaya dikelim.


BURUN İÇİN

 Sarı renk ile 10 zincir çekelim. 2. zincirden itibaren sık iğne yapalım geri dönelim 1 sık iğne atlayıp sık iğne yapalım tekrar geri dönüp 1 atlayıp sık iğne yapalim. Bu şekilde en son 1 ilmek kalana kadar devam edelim. Bitince etrafını sık igne ile 1 veya 2 sıra dönelim. Boyut yeterli geliyorsa 1 sıra dönseniz yeter.  İpi uzun bırakıp gözlerin ortasına burnu dikelim.



Kulakların uç kısmına isterseniz kordon yapıp dikebilirsiniz. Ya da kulağın ucunda 3 sık iğne kalan kısımdan ilmek alıp trabzan yaparak da bağcıklarını yapabilirsiniz. Ben şu an bir bağcık modeli uygulamadım. Umarım anlatımım anlaşılır olmuştur. Sormak istediklerinizi yorum kısmından sorabilirsiniz. Örecek olanlara kolay gelsin.

Yorumlar

  1. Çok farklı bir şapka modeli ilk defa bu modeli gördüm renkleride çok yakışmış emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de nette görmüştüm güzel bir model denemenizi tavsiye ederim. Tesekkurler yorumunuz icin

      Sil
  2. Gerçekten çok farklı bir model olmuş renkleride çok yakışmış emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Yine çok tatlış bir el işi ,harika olmuş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Harika olmuş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim güzel yorumunuz için :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlar onaylandıktan sonra yayınlanmaktadır. Değerli yorumlarınızı eksik etmeyiniz. Hemen teslim ürünler için
shopier.com/orgu_tutkum
adresini ziyaret edebilirsiniz.

Bu blogdaki popüler yayınlar

YELPAZE BÜSTİYER / BLUZ YAPIMI

YELPAZE BÜSTİYER / BLUZ YAPIMI  Merhaba sevgili Örgü Tutkum ailesi. Bugün sizlerin çok beğeneceğini düşündüğüm bir büstiyer tarifimle geldim. Büstiyeri ilk önce  pinterestte  gördüm, şeması da yoktu. Sadece bikini yapmak için göğüs kısmı vardı. Onun mantığını anlamaya çalıştım, birkaç şemada daha yararlandım. En sonunda da alttaki modelini resimden bakarak çıkarmaya çalıştım.  Ve sonuçta karşınıza çok şık bir büstiyer ile geldim. Eğer sizler de örmek için sabırsızlanıyorsanız haydi başlayalım.  Malzemeler 3 adet  La Mia Mercerized Cotton  el örgü ipi 2.5 mm tığ 3 mm tığ Yapılışı % 100 pamuklu ipler kullanmaya dikkat edin, yaz sıcağında terletmesin. Büstiyer bedenini S veya 75 beden olarak ayarladım. Sizler yapacağınız kişiye göre ölçüleri değiştirebilirsiniz.  Üst 2.5 mm tığ ile örelim. 1)  24 zincir çekip bir zincir geriden itibaren bütün yuvalara tekli trabzan yapalım. Kare bir parça elde edinceye kadar devam edelim. Dönüşlerde 1 zincir çekmeyi unutma

ÖRGÜ ROBALI KUMAŞ ELBİSE

Bebek elbiselerine çok düşkünüm bu aralar. Ne görsem deneyesim geliyor. Her tür örgüde bunu yapmak istiyorum ama kız elbiselerine ayrı bir ilgim var 😊 Bugün de kumaşla karışık bir elbise çalışacağız. Hazır havalar da ısınmaya başlamışken elbise yapmanın tam zamanı. Hazırsak başlayalım.  MALZEMELER Kartopu baby soft ip ( 1 yumak) 3 mm tığ Düğme ROBA YAPIMI  130 zincir çekelim. İlk sırada beden kol ayrımlarına başlayacağız. 1. Sıra ) 4. zincirden itibaren 20 trabzan (ön için) örelim . 2 zincir çekip bir sonraki yuvadan itibaren 25 trabzan (kol için) örelim. 2 zincir çekip 37 trabzan  ( arka için) örelim. 2 zincir çekip 25 trabzan ( kol için) örelim. 2 zincir çekip 20 trabzan ( ön için) örelim. Aşağıya şema halinde ekledim bakarsanız  daha rahat anlayabilirsiniz bu kısmı. 2. Sıra ) 3 zincir çekip geri dönelim ve bir sonraki yuvaya 1 tane trabzan yapalım. 2 zincir çekip bir yuva atlayalım ve diğer yuvaya trabzan yapalım.   * Ayrımlara gel

Prenses Elbise

PRENSES ELBİSE       Yılın ilk gününden merhaba. Bugün kızlarımız için prenses elbise çalışacağız. Model aslında basit ama gösterişli bence. Eteği biraz kabarık duruyor resimden de anlaşıldığı gibi. Yaptığım ölçüler yaklaşık olarak 1.5- 2 yaşa uygun olur diye düşünüyorum. 3 yaşa göre de aynı ölçüler uyabilir ama etek boyunu uzatmanız gerekir o zaman. Bu modelde kartopu lemon marka ip kullandım. 100 gramı 250 m uzunluğunda bir ip ve kaliteli de bence. Ama artık üretimi yapılmıyor.      Birkaç sene önce ihraç fazlası olarak internetten almıştım. Keşke daha fazla alsaymışım ☺ Neden böyle güzel iplerin üretimini durduruyorlar anlamıyorum. Neyse devam edelim ☺ 3 yumak ip kullandım ve ip ucu ucuna yetti diyebilirim. Kullandığınız ipe göre değişir adet sayısı. Size tavsiyem ince bir ip ve kullanmamız gerekenden biraz büyük tığla yapmak. Benim tığım bu arada 3.5 mm. Bir daha deneyecek olursam eğer ya ipimi ince seçmek ya da tığı büyütmek tercihim olacaktır.     Bu arada elbisenin boy