Ana içeriğe atla

KOLAY CİCİ BERE

CİCİ BERE




Merhaba sevgili örgüsever arkadaşlarım.  Bugün sizler için kolay cici bir bere anlatmayı düşündüm. Yazımız biraz kısa olacak haliyle ☺ Bu bereyi çok uzun zamandır internette görmüştüm fakat anca deneme fırsatı buldum. Sayıları ve kesme kısmını kendim ayarladım, deneye deneye yaptım birşeyler.  Kolay bir model ve çok hoşuma gitmişti görünce. Hele bir de hazır peluş ponpon kullanırsanız daha güzel olabilir bence. Hem kız hem erkek çocuklarımıza yapılabilir, her rengin çok yakışacağını düşünüyorum.

 MALZEMELER 


Kartopu No 1 örgü ipi
4 mm şiş

Ben bu model için ilk defa Kartopu no 1 ip kullandım ve gerçekten çok hoşuma gitti, dokusu, örümü harika. Bence tam bere ve hırkalık bir ip. ☺ Biraz kalınca 100 gramı 160 metre uzunluğunda. Denemediyseniz mutlaka denemelisiniz. 

YAPILIŞI 


Cici bere için 4 numara şiş ile 77 ilmek başlayalım.  11 sıra boyunca 1+1 lastik ( 1 düz 1 ters ) örelim . Başlarken düz ile başladım bitiş de düz oldu dikmesi daha rahat oluyor böyle. Sonra 20 diş haroşa örelim, en son adımda tekrar 10 sıra lastik örelim.



Kesme kısmına geldik şimdi.
 1) 1 ters ör,  bir ilmeği örmeden şişe al
 2) iki ilmeği beraber ör
 3) örmeden aldığımızı, kestiğimiz ilmeğin üstünden atlat.
 4. resimde nasıl gözüktüğünü göstermek istedim.



Bu şekilde devam ederek sırayı tamamlayalım. Buradaki amaç düz ters sırasını bozmamak tabi ☺ Sonra kalan ilmekleri 2 sıra boyunca tersi ters düzü düz olarak örelim, ipi uzun bırakıp keselim.


Kalan ilmekleri iğne yardımıyla ipe geçirelim ve oluşan yuvarlaktaki ilmekten bir kez daha geçirelim. En sonunda lastik kısmını resimde bahsettiğim gibi karşılıklı dikelim.


Haroşa kısmını da  dişlerden iğneyi geçirerek dikelim. Kalan lastik kısmını da dikip ipi gizleyelim.
İsterseniz kullandığınız ipten ponpon yapın ya da hazır ponpon kullanın. Ben kendim ponpon yapmayı tercih ettim. Cici bere bir günde hemen yapılabilir. Benim elim sıkı olduğu için 1 - 1.5 yaşa uygun oldu. Siz 4.5 veya 5 numarayla örerseniz biraz daha büyük olacaktır.
Aşağıdaki resimde boyutları yazdım küçük diye düşünmeyin esneme payını da göz önüne alın mutlaka.



 Sayılarla oynama yaparak her yaşa uygun cici bere ortaya çıkarabilirsiniz. Zaten model olmadığı için sayının pek bir önemi yok burada. İnşallah anlatabilmişimdir. Yorumlarınızı eksik etmeyin. Keyifli huzurlu günler diliyorum. ☺

Yorumlar

  1. Çok detaylı ve güzel anlatıyorsunuz , ellerinize sağlık ,hemen denemek istiyorum ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Anlaşılır olması açısından detaylandırmaya çalışıyorum. Umarım sıkılan olmuyordur 😊

      Sil

Yorum Gönder

Yorumlar onaylandıktan sonra yayınlanmaktadır. Değerli yorumlarınızı eksik etmeyiniz. Hemen teslim ürünler için
shopier.com/orgu_tutkum
adresini ziyaret edebilirsiniz.

Bu blogdaki popüler yayınlar

YELPAZE BÜSTİYER / BLUZ YAPIMI

YELPAZE BÜSTİYER / BLUZ YAPIMI  Merhaba sevgili Örgü Tutkum ailesi. Bugün sizlerin çok beğeneceğini düşündüğüm bir büstiyer tarifimle geldim. Büstiyeri ilk önce  pinterestte  gördüm, şeması da yoktu. Sadece bikini yapmak için göğüs kısmı vardı. Onun mantığını anlamaya çalıştım, birkaç şemada daha yararlandım. En sonunda da alttaki modelini resimden bakarak çıkarmaya çalıştım.  Ve sonuçta karşınıza çok şık bir büstiyer ile geldim. Eğer sizler de örmek için sabırsızlanıyorsanız haydi başlayalım.  Malzemeler 3 adet  La Mia Mercerized Cotton  el örgü ipi 2.5 mm tığ 3 mm tığ Yapılışı % 100 pamuklu ipler kullanmaya dikkat edin, yaz sıcağında terletmesin. Büstiyer bedenini S veya 75 beden olarak ayarladım. Sizler yapacağınız kişiye göre ölçüleri değiştirebilirsiniz.  Üst 2.5 mm tığ ile örelim. 1)  24 zincir çekip bir zincir geriden itibaren bütün yuvalara tekli trabzan yapalım. Kare bir parça elde edinceye kadar devam edelim. Dönüşlerde 1 zincir çekmeyi unutma

ÖRGÜ ROBALI KUMAŞ ELBİSE

Bebek elbiselerine çok düşkünüm bu aralar. Ne görsem deneyesim geliyor. Her tür örgüde bunu yapmak istiyorum ama kız elbiselerine ayrı bir ilgim var 😊 Bugün de kumaşla karışık bir elbise çalışacağız. Hazır havalar da ısınmaya başlamışken elbise yapmanın tam zamanı. Hazırsak başlayalım.  MALZEMELER Kartopu baby soft ip ( 1 yumak) 3 mm tığ Düğme ROBA YAPIMI  130 zincir çekelim. İlk sırada beden kol ayrımlarına başlayacağız. 1. Sıra ) 4. zincirden itibaren 20 trabzan (ön için) örelim . 2 zincir çekip bir sonraki yuvadan itibaren 25 trabzan (kol için) örelim. 2 zincir çekip 37 trabzan  ( arka için) örelim. 2 zincir çekip 25 trabzan ( kol için) örelim. 2 zincir çekip 20 trabzan ( ön için) örelim. Aşağıya şema halinde ekledim bakarsanız  daha rahat anlayabilirsiniz bu kısmı. 2. Sıra ) 3 zincir çekip geri dönelim ve bir sonraki yuvaya 1 tane trabzan yapalım. 2 zincir çekip bir yuva atlayalım ve diğer yuvaya trabzan yapalım.   * Ayrımlara gel

Amigurumi Kirpi Anahtarlık Yapımı

Amigurumi Kirpi Anahtarlık Yapımı Merhabalar bugünkü tarifimiz yine amigurumi olacak. Bugün sizlere kirpicik örmek istedim. Asıl tarif  crochetstitchwitch.com ' a ait. Ben çevirisini ve resimlemesini yaptım. Umarım beğenirsiniz. Ilk tarifimde baloncuklu saç bandı yapmıştık işte o baloncukları kullanacağız bu tarifte. Popcorn diyelim tarifte buna. Ve başlayalım anlatmaya. ☺ MALZEMELER Turuncu kısım için nako elit baby ve 3.5 mm tığ Gri kısım için kartopu baby soft ve 2.5 mm tığ Göz ve burun için siyah ip POPCORN TARİFİ Tığa ipimizi dolayıp yuvaya batalım ve ipi alip yuvadan çekip 2 ilmek örelim tekrar tığa ip dolayıp yuvadan çekip 2 ilmek örelim ve aynı işlemi toplam 5 defa yaparak ilmeklerin hepsini bir defada çekelim. Saç bandının işlemlerinden alıntı aşağıdaki ☺ KİRPİCİK Ana rengimizle kirpinin arkasından başlayacağız. Turuncuyla başladım. 1. Sihirli halkaya 5 sık iğne 1 popcorn 2. Her  birine çift sık iğne batıyoruz (12) 3. 1 sık iğne 1 popcorn (6 k