Ana içeriğe atla

BAĞLI KALPLER BERESİ




BAĞLI KALPLER BERESİ




Merhaba sevgili örgüsever arkadaşlarım. Söz verdiğim gibi bağlı kalpler modelinin beresini anlatacağım bugün. Model çok hoşuma gitmişti. Oğluma bu bereden örmüştüm, 1 yaşından beri kullanıyoruz ve şu an 3 yaşında. Ben genelde sonbahardan kışa geçişte kullanmak için yapmıştım, zaten ipim de inceydi. Eğer siz kışın da kullanmak istiyorsanız biraz daha kalın bir iple yapabilirsiniz. Hatta içine polar tarzı bir kumaşla astar bile yapılabilir. Hazır berelerin iç astarı gibi. Hayal gücü size kalmış.

( Resimdeki oğlumun beresi lastik kısmı 5 cm kadar genişledi tabi kullana kullana 😀)

MALZEMELER 

Gördüğünüz 4 bereyi de kartopu baby soft ile ördüm.
3. 5 mm şiş kullandım.
Benim yaptığım bağlı kalpler beresi 2 - 3 yas icin uygun boyutta oldu. Elinizin sıkılığının veya gevşekliginin, sonucu biraz da olsa değiştirebileceğini unutmayın. ( Benim elim sıkı bu arada ☺) Farklı ip ve şişlerle örerseniz de sonuç yine farklı olacaktır. Aşağıdaki resimde yaptığım berenin boyutlarını belirttim. Esneyeceğini de göz önünde bulundurun. Boyut ufak gelmesin gözünüze.


O zaman keyifli okumalar dileyerek anlatıma geçeyim.

YAPILIŞI 

98 ilmek atarak başlıyoruz. 15 sıra boyunca 1+1 lastik örüp modele geçiyoruz.  Bildiğimiz bir düz bir ters lastik ☺ (Eğer lastik kısmını bere bittikten sonra yukarıya doğru katlayacaksanız 30 sıra kadar da örebilirsiniz. ) Lastik bittikten sonra hemen  modele geçiyoruz.



Modeli bir önceki yayında paylaşmıştım ama tekrar bulunmasında bir sakınca yok diye düşünüp buraya da yazdım.

Kalp modeli aşamaları


 1. Sıra___4 haroşa *1 ters, soldan sağa 2 ilmeği bir al (sağa doğru kesim) 1 dola, 1 ilmeği bos al, 1 duz or ve  bos aldığımız ilmeği diğerinin uzerinden atlat ,1 ters , 6 harosa *  1 ters soldan sağa 2 ilmegi bir al (saga dogru kesim) 1 dola, 1 ilmegi boş al, 1 duz ör ve  boş aldığımız ilmeği diğerinin üzerinden atlat 1 ters ... bu sekilde devam et en başta ve sonda 4 haroşa var hep.

2. Sıra___ arkayı gördüğün gibi ör ( düzü düz tersi  ters )

3. Sıra___ 4 harosa  * 1 ters, 1 duz ,1 dola, 1 duz ,1 dola, 1 düz ,1 ters ,6 harosa *1 ters ,1 duz, 1 dola ,1 duz ,1 dola ,1 düz, 1 ters ... seklinde devam et

4. Sıra___ Arkayı gördügün gibi ör ( düzü düz tersi  ters )

5. Sıra ___ 4 haroşa  *1 ters ,2 düz ,1 ilmeği boş al ,1 döz ,bos aldığımız ilmeği diğerinin üstünden atlatalım, 1 düz ,1 ters ,6  harosa * 1 ters , 2 düz, 1 ilmeği boş al ,1 düz, bos aldığını diğerinin üstünden atlat ,1 düz ,1 ters ,6 harosa ... seklinde devam edelim.

6. Sıra____ Arkayı gördüğün gibi ör ( düzü düz tersi  ters )
Her bir kalp modeli 4 ilmekten oluşuyor.

Ve bu yazdığım 6 sıranın tekrarıyla oluşuyor. 6. Sıra bittiğinde tekrar 1. Sıradan devam edip modelimizi uyguluyoruz.


8 model yapip eksiltmelere gecelim. Tabi bir yandan da kalp modelini yine devam ettiriyoruz.

1) Aradaki 6 haroşaların hepsinden ilk 2 ve son 2 sini beraber örelim .

2) arkayı gördüğümüz gibi örelim.

3) bir sonraki sırada bu sefer aralarda 4 ilmek harosa  kaliyor, burada da tekrar ilk iki ve son ikisini beraber örüp kesim yapalım.

4) arkayı görduğümüz gibi örelim.

5) Sonraki sirada baslangictaki ilk iki ilmegi ve bitisteki son iki ilmegi beraber orup keselim.  Arada kalan bütün harosalari 2 ilmek bir örüp kesim yapalim ( zaten 2 harosamız kalmış olacak ve onları kesip 1 e düşüreceğiz.)

6) arkayı gördüğümüz gibi örelim

7)  Son  kesim sıramızda ise baştaki ve sondaki 2 ilmek hariç diğer bütün ilmekleri 2 şer 2 şer orerek  kesim yapalim.

Ipi uzun bırakıp keselim ve igne yardimiyla her bir ilmegin icinden gecirelim.


İpi cekip iyice sıkı olmasini saglayalim ve bir iki ilmekten daha gecirip dikim asamasina gecelim.

Örgünün düz yüzü bize bakacak şekilde dikim yapmalıyız. Karşılıklı haroşa dişlerinden birer tane alarak dikiyoruz. Lastik kısmına gelince bereyi ters çevirip dikebiliriz.


 Ve bir beremiz daha bitmis oldu. Kız ve erkek için uygun bir model oldu bence. Umarım sizler de beğenmişsinizdir. Yorum yazmayı unutmayın lütfen. ☺


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YELPAZE BÜSTİYER / BLUZ YAPIMI

YELPAZE BÜSTİYER / BLUZ YAPIMI  Merhaba sevgili Örgü Tutkum ailesi. Bugün sizlerin çok beğeneceğini düşündüğüm bir büstiyer tarifimle geldim. Büstiyeri ilk önce  pinterestte  gördüm, şeması da yoktu. Sadece bikini yapmak için göğüs kısmı vardı. Onun mantığını anlamaya çalıştım, birkaç şemada daha yararlandım. En sonunda da alttaki modelini resimden bakarak çıkarmaya çalıştım.  Ve sonuçta karşınıza çok şık bir büstiyer ile geldim. Eğer sizler de örmek için sabırsızlanıyorsanız haydi başlayalım.  Malzemeler 3 adet  La Mia Mercerized Cotton  el örgü ipi 2.5 mm tığ 3 mm tığ Yapılışı % 100 pamuklu ipler kullanmaya dikkat edin, yaz sıcağında terletmesin. Büstiyer bedenini S veya 75 beden olarak ayarladım. Sizler yapacağınız kişiye göre ölçüleri değiştirebilirsiniz.  Üst 2.5 mm tığ ile örelim. 1)  24 zincir çekip bir zincir geriden itibaren bütün yuvalara tekli trabzan yapalım. Kare bir parça elde edinceye kadar devam edelim. Dönüşlerde 1 zincir çekmeyi unutma

ÖRGÜ ROBALI KUMAŞ ELBİSE

Bebek elbiselerine çok düşkünüm bu aralar. Ne görsem deneyesim geliyor. Her tür örgüde bunu yapmak istiyorum ama kız elbiselerine ayrı bir ilgim var 😊 Bugün de kumaşla karışık bir elbise çalışacağız. Hazır havalar da ısınmaya başlamışken elbise yapmanın tam zamanı. Hazırsak başlayalım.  MALZEMELER Kartopu baby soft ip ( 1 yumak) 3 mm tığ Düğme ROBA YAPIMI  130 zincir çekelim. İlk sırada beden kol ayrımlarına başlayacağız. 1. Sıra ) 4. zincirden itibaren 20 trabzan (ön için) örelim . 2 zincir çekip bir sonraki yuvadan itibaren 25 trabzan (kol için) örelim. 2 zincir çekip 37 trabzan  ( arka için) örelim. 2 zincir çekip 25 trabzan ( kol için) örelim. 2 zincir çekip 20 trabzan ( ön için) örelim. Aşağıya şema halinde ekledim bakarsanız  daha rahat anlayabilirsiniz bu kısmı. 2. Sıra ) 3 zincir çekip geri dönelim ve bir sonraki yuvaya 1 tane trabzan yapalım. 2 zincir çekip bir yuva atlayalım ve diğer yuvaya trabzan yapalım.   * Ayrımlara gel

Prenses Elbise

PRENSES ELBİSE       Yılın ilk gününden merhaba. Bugün kızlarımız için prenses elbise çalışacağız. Model aslında basit ama gösterişli bence. Eteği biraz kabarık duruyor resimden de anlaşıldığı gibi. Yaptığım ölçüler yaklaşık olarak 1.5- 2 yaşa uygun olur diye düşünüyorum. 3 yaşa göre de aynı ölçüler uyabilir ama etek boyunu uzatmanız gerekir o zaman. Bu modelde kartopu lemon marka ip kullandım. 100 gramı 250 m uzunluğunda bir ip ve kaliteli de bence. Ama artık üretimi yapılmıyor.      Birkaç sene önce ihraç fazlası olarak internetten almıştım. Keşke daha fazla alsaymışım ☺ Neden böyle güzel iplerin üretimini durduruyorlar anlamıyorum. Neyse devam edelim ☺ 3 yumak ip kullandım ve ip ucu ucuna yetti diyebilirim. Kullandığınız ipe göre değişir adet sayısı. Size tavsiyem ince bir ip ve kullanmamız gerekenden biraz büyük tığla yapmak. Benim tığım bu arada 3.5 mm. Bir daha deneyecek olursam eğer ya ipimi ince seçmek ya da tığı büyütmek tercihim olacaktır.     Bu arada elbisenin boy