Ana içeriğe atla

TIĞ İŞİ DÜŞEN YAPRAKLAR ETEK MODELİ


TIĞ İŞİ DÜŞEN YAPRAKLAR ETEK MODELİ



   Merhaba. Düşen yapraklar etek modeli ile karşınızdayım.  Sizler de bu güzelliği örmeye var mısınız ? Bu aralar etek örmek istiyordum ama çeşit bol olunca bir türlü karar vermemiştim. En sonunda bunu seçtim ve çalışmaya başladım. Şeker pembesi renginde bir ip kullandım.
   Modeli internete görmüştüm, baka baka modelini çıkarmaya çalıştım. Kullandığım ip ince bir bebe ipiydi. Sizler de örerken ince iplerle örün ki çok sıkı durmasın biraz dökümlü olsun. Ya da ipiniz orta kalınlıktaysa tığ numaranızı büyütebilirsiniz.  Model yaprağı andırdığı için düşen yapraklar etek modeli diye yazdım ismini
   Ben kendimi yormadan 5 günde bitirdim. Sizler de hızınıza göre en geç bir haftada bitirirsiniz diye düşünüyorum. Bir başlayınca gerisi keyifle geliyor zaten. 

NOT.: Bu modele başlarken zincirsiz trabzan yapma yöntemini uyguladım ve bundan sonra bu yöntemi kullanacağım. Bazen zincir çekeriz trabzan yaparız ama küçük gelir. Ya da tam tersi büyük olur. İşte bu gibi durumlarla karşılaşmamak için bu yöntem harika 😊 Yapacağınız trabzan uzunluğunu kestiremiyorsanız  (benim gibi 😀 ) bu yöntemi mutlaka tavsiye ederim.) 

   Yaptığım etek benim ipim ve elime göre 1-2 yaşa uygun oldu.  Sizler yapacağınız kişinin bel çevresini esas alarak sayıları değiştirebilirsiniz. 
Eğer eteği satın almak istiyorum diyorsanız shopier.com/1360903 adresini ziyaret edebilirsiniz. 
Geçelim mi artık  anlatıma ? 

MALZEMELER

Yarnend Classic Baby ip

3 mm tığ

YAPILIŞI

Çift olarak belirttiğim yerlerde bir yuvaya 2 tane ikili trabzan yapacağız.

1) 91 zincir çekip birleştirelim ve trabzan yapalım.
( Ya da zincirsiz trabzan yöntemiyle 91 trabzan yapıp birleştirelim) 

 2) 6 trabzan  1  çift , 6 trabzan 1 çift... şeklinde sırayı bitirelim

3) Çiftli olanların her birine  2 tane trabzan yapalım ve bu arada  belli yerlerde 6 tane ekleme yapalım.  Sayımız tutsun diye yapıyoruz bunu. Aralara paylaştırın ki eteğin volanları bir yerde toplanmasın. 136 trabzan olsun sonuçta.

4) 3 zincir çek toplam 7 trabzan yap  1 zincir çek bir yuva atla 7 trabzan yap 1 zincir 1 yuva atla 7 trabzan yap... Bu şekildeki sırayı 2 sıra daha tekrarla.

5) 2 tane ilmek kaydırma yap. 3 zincir yandakine 1  trabzan 1 zincir 1 boşluk 2 trabzan 4 zincir çek  3 boşluk atla 2 trabzan yap 1 zincir 1 boşluk  2 trabzan 4 zincir çek  3 boşluk atla 2 trabzan yap... Bitişe gelince 4 zincirle başlangıçla birleştir. 




6) 2 trabzan 1 zincir 1 boşluk 2 trabzan yap 2 zincir çek  önceki 4 zincirin ortasına 1 trabzan yap 2 zincir çek ikili olan gruba trabzan yap 1 zincir çek 2 trabzan yap  2 zincir çek 4 zincirin ortasına 1 trabzan yap 2 zincir... şeklinde sırayı tamamlayalım. 




7) 3 zincir çek 2 li grupların her birine 2 tane trabzan yap 1 zincir çek tekrar çift bat (4 trabzana dönüştü) 2 zincir çek ortadaki tek trabzana çift bat 2 zincir çek 2 li grupların her birine 2 tane trabzan yap 1 zincir çek tekrar çift bat 2 zincir çek ortadaki tek trabzana çift bat... sırayı bitirelim. 




8) 4 lü olan grupların her birine bir tane batalım, iki grup arasında 1 zincir çekmeyi unutmayalım. 2 zincir çek ve ortadaki 2 li duran gruba çift bat 2 zincir çek 4 trabzan 1 zincir 4 trabzan...



9) 3 zincir alttan 2 yuva atla 1 trabzan 1 yuva atla 1 trabzan 2 atla 1 trabzan ( 8 trabzan 4 e düşmüş oldu)  2 zincir 2 trabzan 1 zincir 2 trabzan  2 zincir çek... 8 li trabzanına başlarından ve sonlarından alarak 4 e düşürmüş olduk.




   Bel kısmı ve kurulum aşaması tamamlandı. Bundan sonra aşağıdaki 3 sırayı tekrar edeceğiz.

1) Kaydırma yaparak trabzanın başına kadar ilerle. # 4 trabzan 1 zincir çek 1 çift bat 2 zincir çek 1 çift bat 2 zincir 4 trabzan yap  3 zincir çek # 4 lü trabzanın tepesine trabzan yap 2 zincir 1 çift bat 2 zincir 4 trabzan 3 zincir...

2) 3 zincir çek bununla beraber toplam 4 trabzan yap # 2 zincir 2 trabzan 1 zincir aradaki boşluğa 1 trabzan 2 zincir 2 trabzan 2 zincir 4 trabzan 2 zincir 4 trabzan... #

3) 3 zincir 2 boşluk atla 1 trabzan 2 zincir # 1 çift 1 çift 2 zincir 1 çift 2 zincir 1 çift 1 çift 2 zincir 1 trabzan 2 boşluk atla 1 trabzan 2 boşluk atla 1 trabzan 2 boşluk atla 1 trabzan 2 zincir... #

Bu şekilde 3 sırayı tekrar ederek istenilen boyutta örelim.
# lerin arasındakiler her sıra için tekrar edilecek kısımdır.




   Yazarken karışık gibi duruyor ama inanın örerken çok keyifli. Kurulum bitince 3 sırayı takip edeceğiz hep. Eteğin önceki sıralarına bakarak bile yapılabilir. 

    Düşen yapraklar etek modeli için  boy yeteri uzunluğa ulaşınca;
   uç kısımları için 4 sık iğne yapalım 3 zincir çekip aynı yere sık iğne batalım 4 sık iğne yapalım 3 zincir çekip aynı yere sık iğne batalım... şeklinde sırayı bitirelim. 
    
    Ve eteğimiz bitmiş oldu.




   Sizler bunun yerine başka kenar modelleri de uygulayabilirsiniz. 




   Umarım anlaşılır olmuştur. Yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin.

Yorumlar

  1. Çok güzel olmuş eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim :) Örgü biliyorsanız denemenizi tavsiye ederim.

      Sil

Yorum Gönder

Yorumlar onaylandıktan sonra yayınlanmaktadır. Değerli yorumlarınızı eksik etmeyiniz. Hemen teslim ürünler için
shopier.com/orgu_tutkum
adresini ziyaret edebilirsiniz.

Bu blogdaki popüler yayınlar

YELPAZE BÜSTİYER / BLUZ YAPIMI

YELPAZE BÜSTİYER / BLUZ YAPIMI  Merhaba sevgili Örgü Tutkum ailesi. Bugün sizlerin çok beğeneceğini düşündüğüm bir büstiyer tarifimle geldim. Büstiyeri ilk önce  pinterestte  gördüm, şeması da yoktu. Sadece bikini yapmak için göğüs kısmı vardı. Onun mantığını anlamaya çalıştım, birkaç şemada daha yararlandım. En sonunda da alttaki modelini resimden bakarak çıkarmaya çalıştım.  Ve sonuçta karşınıza çok şık bir büstiyer ile geldim. Eğer sizler de örmek için sabırsızlanıyorsanız haydi başlayalım.  Malzemeler 3 adet  La Mia Mercerized Cotton  el örgü ipi 2.5 mm tığ 3 mm tığ Yapılışı % 100 pamuklu ipler kullanmaya dikkat edin, yaz sıcağında terletmesin. Büstiyer bedenini S veya 75 beden olarak ayarladım. Sizler yapacağınız kişiye göre ölçüleri değiştirebilirsiniz.  Üst 2.5 mm tığ ile örelim. 1)  24 zincir çekip bir zincir geriden itibaren bütün yuvalara tekli trabzan yapalım. Kare bir parça elde edinceye kadar devam edelim. Dönüşlerde 1 zincir çekmeyi unutma

ÖRGÜ ROBALI KUMAŞ ELBİSE

Bebek elbiselerine çok düşkünüm bu aralar. Ne görsem deneyesim geliyor. Her tür örgüde bunu yapmak istiyorum ama kız elbiselerine ayrı bir ilgim var 😊 Bugün de kumaşla karışık bir elbise çalışacağız. Hazır havalar da ısınmaya başlamışken elbise yapmanın tam zamanı. Hazırsak başlayalım.  MALZEMELER Kartopu baby soft ip ( 1 yumak) 3 mm tığ Düğme ROBA YAPIMI  130 zincir çekelim. İlk sırada beden kol ayrımlarına başlayacağız. 1. Sıra ) 4. zincirden itibaren 20 trabzan (ön için) örelim . 2 zincir çekip bir sonraki yuvadan itibaren 25 trabzan (kol için) örelim. 2 zincir çekip 37 trabzan  ( arka için) örelim. 2 zincir çekip 25 trabzan ( kol için) örelim. 2 zincir çekip 20 trabzan ( ön için) örelim. Aşağıya şema halinde ekledim bakarsanız  daha rahat anlayabilirsiniz bu kısmı. 2. Sıra ) 3 zincir çekip geri dönelim ve bir sonraki yuvaya 1 tane trabzan yapalım. 2 zincir çekip bir yuva atlayalım ve diğer yuvaya trabzan yapalım.   * Ayrımlara gel

Amigurumi Kirpi Anahtarlık Yapımı

Amigurumi Kirpi Anahtarlık Yapımı Merhabalar bugünkü tarifimiz yine amigurumi olacak. Bugün sizlere kirpicik örmek istedim. Asıl tarif  crochetstitchwitch.com ' a ait. Ben çevirisini ve resimlemesini yaptım. Umarım beğenirsiniz. Ilk tarifimde baloncuklu saç bandı yapmıştık işte o baloncukları kullanacağız bu tarifte. Popcorn diyelim tarifte buna. Ve başlayalım anlatmaya. ☺ MALZEMELER Turuncu kısım için nako elit baby ve 3.5 mm tığ Gri kısım için kartopu baby soft ve 2.5 mm tığ Göz ve burun için siyah ip POPCORN TARİFİ Tığa ipimizi dolayıp yuvaya batalım ve ipi alip yuvadan çekip 2 ilmek örelim tekrar tığa ip dolayıp yuvadan çekip 2 ilmek örelim ve aynı işlemi toplam 5 defa yaparak ilmeklerin hepsini bir defada çekelim. Saç bandının işlemlerinden alıntı aşağıdaki ☺ KİRPİCİK Ana rengimizle kirpinin arkasından başlayacağız. Turuncuyla başladım. 1. Sihirli halkaya 5 sık iğne 1 popcorn 2. Her  birine çift sık iğne batıyoruz (12) 3. 1 sık iğne 1 popcorn (6 k