Ana içeriğe atla

ÇİÇEKLİ PATİK YAPIMI


ÇİÇEKLİ PATİK YAPIMI 


    Merhaba sevgili Örgü Tutkum takipçileri. Bahar gelmeye başladı ama biz örgüseverler yaz kış demeden örüyoruz.  Bugün de sizler için çok cici bir çiçekli patik hazırladım. Taban ve gövde kısmı için byjasmine'nin tarifini kullandım. Gerçekten ben bu patiğin formunu çok beğendim. Başka denemelerinde yine kullanmayı düşünüyorum. Umarım sizler de beğenirsiniz.

Mandalina dilimi yelek için kullandığım ipin kalanını  burada değerlendirdim. Sizler de herhangi bir bebe ipiyle örebilirsiniz. Tığ numaranızı ipinize uygun seçmeyi unutmayınız. Çiçekli patik örerken sıkı şekilde örmeye dikkat ederseniz ayakkabı formunda olacaktır.

MALZEMELER

Alize happy baby ip
2.5 mm tığ

TERİMLER

Kullandığım terimleri çoğumuz biliyoruz. 2 tanesini belki çok duyulmamıştır diye yazmak istedim.

çakma sık iğne : tığa ip dolayıp yuvadan geçirilir, ilmek alınıp yuvadan çıkarılır, oluşan 3 ilmek birden örülür. 

kaydırma yöntemi : tığa ip dolamadan yuvadan geçirilip ip alınır ve oluşan son ilmek ilkinin içinden geçirilir.

Bu arada trabzan olarak bahsettiğim yerler ikili trabzan olarak örülecek. 

TABAN KISMI

1) Çiçekli patik için 21 zincir çekelim. 1 zincir geriden itibaren 10 tane sık iğne, 1 tane çakma sık iğne, 8 tane trabzan yapalım. Son kalan yuvaya da 7 tane trabzan yapalım. 8 trabzan, 1 çakma sık iğne, 9 sık iğne yapalım. Son yuvaya 3 sık iğne yapalım. Kaydırma yöntemiyle başlangıç zincirine  birleştirelim.



2) 3 zincir çekip 19 trabzan örelim. Aynı yuvada olan 7 trabzanın her birine çift batalım. (14 trabzan oluşmuş olacak) 18 trabzan örelim Son kalan 3 yuvanın her birine çift batalım. Baştaki zincirin bulunduğu yere 1 trabzan yapalım. ve başlangıç zincirine birleştirelim.




3) 2 zincir çekelim ve 18 çakma sık iğne yapalım. Bir yuvaya  çift, bir yuvaya tek batalım. Bu işlemi 8 kere yapalım. Sonra 16 çakma sık iğne örelim. 1 çift 1 tek 1 çift 1 tek 1 çift  1 tek 1 çift 1 çift yapalım. Başlangıçla birleştirelim.



4) 3 zincir çekip 18 trabzan örelim. 1 çift 2 tek örerek ilerleyelim. Bu kısmı da 8 kere tekrar edelim. 17 trabzan örelim. 1 çift 2 tek 1 çift 2 tek 1 çift 2 tek 1 çift 2 tek örüp başlangıçla birleştirelim.



5) 1 zincir çekelim ve her ilmeğe kaydırma yöntemi uygulayalım. Başlangıçla birleştirelim. 

6) Patiği ters çevirelim ters yüzü bize baksın. 1 zincir çekip her yuvaya sık iğne yapalım. Başlangıçla birleştirelim. Zaten belirgin şekilde gözükecektir. Aşağıdaki resimde de mevcut. 



Sık iğne yaptığımız zaman aradaki farkı açıkça görebilirsiniz.

Çiçekli patik için tabanımız hazır oldu. Resimdeki gibi olması gerekiyor.



GÖVDE KISMI

1-2) Ön yüz bize bakacak şekilde 2 sıra çakma sık iğne yapalım. 



3) 2 zincir çekip 19 çakma sık iğne örelim. 1 kes 2 ör şeklinde devam edelim. 9 kere bu işlemi yapalım. (Kesmeyi çakma sık iğne olarak yapacağız. Tığa ipi dolayıp yuvadan geçirelim ilmek alalım, diğer yuvadan geçirip ilmek alalım. Tığımızda oluşan 4 ilmeği birden örelim. ) Kesme bittikten sonra kalanları çakma sık iğneyle örelim. 



4) 2 zincir çekip 18 çakma sık iğne  örelim. 1 kes 2 ör şeklindeki işlemi 7 defa yapalım. (Bu ve sonraki kesmeleri trabzan olarak yapacağız. Tığa ip dolayıp yuvadan geçirelim ilmek alıp ikisini örelim. Başına dolayıp diğer yuvadan geçirip ilmek alalım, ikisini örelim. Tığımızda 2 ilmek olması gerekiyor. Bunların hepsini bir kerede örelim. ) Kesme bittikten sonra kalanları çakma sık iğneyle örelim. 



5) 2 zincir çekip 17 çakma sık iğne  örelim. 1 kes 2 ör şeklindeki işlemi 6 defa yapalım. Kalanları çakma sık iğneyle örelim. 

6) 2 zincir çekip 16 çakma sık iğne  örelim. 1 kes 2 ör şeklindeki işlemi 5 defa yapalım. Kalanları çakma sık iğneyle örelim. Çiçek patik şekillenmeye başladı. 


7) 2 zincir çekip 15 çakma sık iğne  örelim. 1 kes 2 ör şeklindeki işlemi 3 defa yapalım. Sonra 1 defa keselim ve tekrar keselim. Kalanları çakma sık iğneyle örelim. 

8) 2 zincir çekip 14 çakma sık iğne  örelim. 1 kes 1 ör şeklindeki işlemi 5 defa yapalım. Kalanları çakma sık iğneyle örelim. 



    Kesme işlemlerini bitirmiş olduk. Temel kısmı buydu. Bundan sonrasını yani bilek kısmını istediğiniz şekilde örebilirsiniz. Ben önce lastikle yaptım ama sonradan çok sade geldi bana. Çiçek yapmayı deneyeyim dedim ve birkaç denemeden sonra sayılarını ayarladım. Çiçekli patik için üç yapraklı çiçek tercih ettim. 

BİLEK KISMI

1) Bütün ilmekleri trabzan olarak örelim. 

2) Bütün ilmeklere lastik uygulayacağız. Bu lastik modelini popcorn etek ve fırfırlı elbisede de kullanmıştım.  Aşağıdaki resimden bakabilirsiniz. İlmeğin bir önünden dolanıyoruz, bir de arkasından dolanıp örüyoruz. 






3) Bu sırada da lastik örgüye devam edelim. Bundan sonraki sıralar hep lastik olacak. 

4) Çiçek yapımına geldik. 9 trabzan örelim. Diğer yuvaya 2 tane trabzan yapalım. En son yaptığımız trabzana (2 no.lu) 5 tane trabzan yapalım. Aynı yuvaya sık iğne ile tutunalım. Tekrar 5 trabzan yapıp sık iğneyle tutunalım. Yandaki trabzana (1 no.lu) 5 trabzan yapıp sık iğneyle tutunalım. Çiçekli patik için her çiçek yapımında bu sırayı uygulayacağız. 



   Üsttekini 1 ve 2 no lu trabzan olarak yazdım. Aşağıdaki resimden de model anlaşılır olmuştur umarım.



Kaldığımız yerden lastik örmeye devam edelim.
Her 9 trabzandan sonra çiçek yapmayı unutmayalım. 

5-6) Çiçekli sıra bittikten sonra 2 sıra lastik örelim.

7)  Bu sırada ise 2 çiçek arasına gelecek şekilde çiçekleri ayarlayalım. 

8) Bu sırayı da lastik örüp bitirelim.



    Ben çiçekli patik yaparken keyifle ördüm. Vaktiniz kısıtlı değilse 1-2 günde biten bir patik.  Sizler çiçeği 4 yapraklı yapabilirsiniz. Hatta bu şekilde örerken yapılan kalp ve kurdele gibi birçok model var. Onlardan herhangi biri de yakışacaktır diye düşünüyorum. Ben çiçekli patik için sarı renk kullandım ama pembe renkler de güzel olur. Hatta patiği ayrı renk çiçekleri de ayrı renk ayarlanabilir. 
   Umarım anlaşılır olmuştur. Yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YELPAZE BÜSTİYER / BLUZ YAPIMI

YELPAZE BÜSTİYER / BLUZ YAPIMI  Merhaba sevgili Örgü Tutkum ailesi. Bugün sizlerin çok beğeneceğini düşündüğüm bir büstiyer tarifimle geldim. Büstiyeri ilk önce  pinterestte  gördüm, şeması da yoktu. Sadece bikini yapmak için göğüs kısmı vardı. Onun mantığını anlamaya çalıştım, birkaç şemada daha yararlandım. En sonunda da alttaki modelini resimden bakarak çıkarmaya çalıştım.  Ve sonuçta karşınıza çok şık bir büstiyer ile geldim. Eğer sizler de örmek için sabırsızlanıyorsanız haydi başlayalım.  Malzemeler 3 adet  La Mia Mercerized Cotton  el örgü ipi 2.5 mm tığ 3 mm tığ Yapılışı % 100 pamuklu ipler kullanmaya dikkat edin, yaz sıcağında terletmesin. Büstiyer bedenini S veya 75 beden olarak ayarladım. Sizler yapacağınız kişiye göre ölçüleri değiştirebilirsiniz.  Üst 2.5 mm tığ ile örelim. 1)  24 zincir çekip bir zincir geriden itibaren bütün yuvalara tekli trabzan yapalım. Kare bir parça elde edinceye kadar devam edelim. Dönüşlerde 1 zincir çekmeyi unutma

ÖRGÜ ROBALI KUMAŞ ELBİSE

Bebek elbiselerine çok düşkünüm bu aralar. Ne görsem deneyesim geliyor. Her tür örgüde bunu yapmak istiyorum ama kız elbiselerine ayrı bir ilgim var 😊 Bugün de kumaşla karışık bir elbise çalışacağız. Hazır havalar da ısınmaya başlamışken elbise yapmanın tam zamanı. Hazırsak başlayalım.  MALZEMELER Kartopu baby soft ip ( 1 yumak) 3 mm tığ Düğme ROBA YAPIMI  130 zincir çekelim. İlk sırada beden kol ayrımlarına başlayacağız. 1. Sıra ) 4. zincirden itibaren 20 trabzan (ön için) örelim . 2 zincir çekip bir sonraki yuvadan itibaren 25 trabzan (kol için) örelim. 2 zincir çekip 37 trabzan  ( arka için) örelim. 2 zincir çekip 25 trabzan ( kol için) örelim. 2 zincir çekip 20 trabzan ( ön için) örelim. Aşağıya şema halinde ekledim bakarsanız  daha rahat anlayabilirsiniz bu kısmı. 2. Sıra ) 3 zincir çekip geri dönelim ve bir sonraki yuvaya 1 tane trabzan yapalım. 2 zincir çekip bir yuva atlayalım ve diğer yuvaya trabzan yapalım.   * Ayrımlara gel

Amigurumi Kirpi Anahtarlık Yapımı

Amigurumi Kirpi Anahtarlık Yapımı Merhabalar bugünkü tarifimiz yine amigurumi olacak. Bugün sizlere kirpicik örmek istedim. Asıl tarif  crochetstitchwitch.com ' a ait. Ben çevirisini ve resimlemesini yaptım. Umarım beğenirsiniz. Ilk tarifimde baloncuklu saç bandı yapmıştık işte o baloncukları kullanacağız bu tarifte. Popcorn diyelim tarifte buna. Ve başlayalım anlatmaya. ☺ MALZEMELER Turuncu kısım için nako elit baby ve 3.5 mm tığ Gri kısım için kartopu baby soft ve 2.5 mm tığ Göz ve burun için siyah ip POPCORN TARİFİ Tığa ipimizi dolayıp yuvaya batalım ve ipi alip yuvadan çekip 2 ilmek örelim tekrar tığa ip dolayıp yuvadan çekip 2 ilmek örelim ve aynı işlemi toplam 5 defa yaparak ilmeklerin hepsini bir defada çekelim. Saç bandının işlemlerinden alıntı aşağıdaki ☺ KİRPİCİK Ana rengimizle kirpinin arkasından başlayacağız. Turuncuyla başladım. 1. Sihirli halkaya 5 sık iğne 1 popcorn 2. Her  birine çift sık iğne batıyoruz (12) 3. 1 sık iğne 1 popcorn (6 k