Ana içeriğe atla

YELPAZE BÜSTİYER / BLUZ YAPIMI


YELPAZE BÜSTİYER / BLUZ YAPIMI 

Merhaba sevgili Örgü Tutkum ailesi.
Bugün sizlerin çok beğeneceğini düşündüğüm bir büstiyer tarifimle geldim. Büstiyeri ilk önce pinterestte gördüm, şeması da yoktu. Sadece bikini yapmak için göğüs kısmı vardı. Onun mantığını anlamaya çalıştım, birkaç şemada daha yararlandım. En sonunda da alttaki modelini resimden bakarak çıkarmaya çalıştım. 

Ve sonuçta karşınıza çok şık bir büstiyer ile geldim. Eğer sizler de örmek için sabırsızlanıyorsanız haydi başlayalım. 

Malzemeler

Yapılışı

% 100 pamuklu ipler kullanmaya dikkat edin, yaz sıcağında terletmesin. Büstiyer bedenini S veya 75 beden olarak ayarladım. Sizler yapacağınız kişiye göre ölçüleri değiştirebilirsiniz. 

Üst

2.5 mm tığ ile örelim.
1) 24 zincir çekip bir zincir geriden itibaren bütün yuvalara tekli trabzan yapalım. Kare bir parça elde edinceye kadar devam edelim. Dönüşlerde 1 zincir çekmeyi unutmayalım. Yaklaşık olarak 9 - 10 cm lik kare parçamız oluştu. 





2) Kare oluşturduktan sonra her yuvaya tekli trabzan yapalım, köşeye gelince aynı yuvaya 3 tane tekli trabzan yapalım. Kare parçanın diğer kenarına devam edelim. Artık 2 kenarı döne döne örmüş olacağız. Yaklaşık 12 sıra kadar tekli trabzan örelim.
Göğsü kapatacak şekilde olana kadar örebilirsiniz bu kısmı, ölçü size ait burada.





3) Örme kısmı bitince aşağıdaki gibi yan kısmından 23 tekli trabzan örelim. Bu kısım biraz göz kararı aslında. Buradan 26 sıra kadar dönerek tekli trabzan örelim. En son kısımda 2 zincir çekip 2 zincir atlayıp kutucuklar yapalım. Diğer parçaya da aynı işlemi yapalım.





Birleştirme

1) Ördüğümüz parçaları aşağıdaki gibi yan yana koyalım. Birleştiği yerden 3-4 cm kadar dikelim. Burası iki göğsün ortası olacak. Düz yönü bize bakacak şekilde modelimizi kurmaya başlayacağız.






Yelpaze Modeli

3 mm tığ ile başlayalım.
1) En kenarda 1 kutucuk ve iç kısımda yanında üç trabzan olacak her sırada. Aralarda da 5 zincir çekerek 3 yuva arayla tutunalım. Bazı yerlerde yuvalar belli olmayabilir, göz kararı ayarlayabilirsiniz. Sıra sonuna kadar hep 5 zincir çekip birkaç yuva atlayıp tutunarak ilerleyelim.
2) 4 zincir çekip sonraki yuvaya trabzan yapalım. 2 tane daha yapalım. 5 zincirlik kısımlardan boşluk olarak bahsedeceğim. Boşluğa sık iğneyle tutunalım. 5 zincir çekip diğer boşluğa tutunalım. 1 zincir çekip diğer boşluğa 9 trabzan yapalım. 1 zincir çekip boşluğa tutunalım. 5 zincir çekip ilerleyerek 3 boşluk yapalım. Diğer boşluğa sık iğneyle tutunup diğerine trabzanları yapalım. Yani aslında 9 trabzanlı kısmın sağındaki ve solundaki boşluğa 1 zincir çekip tutunuyoruz. Trabzanlı kısımlar arasına da 3 boşluk denk getiriyoruz. Buna göre bu sırayı tamamlayalım.
3) Trabzanlı yerlere aynı şekilde trabzan yapalım. Aralardaki boşluklar da ikiye düşmüş oluyor.
4) Trabzanlı yerin her birinin arasına bir zincir çekerek trabzan yapalım. Aralardaki boşluklar bire düşmüş oldu.






5) Bir tane kalan boşluğa 9 trabzan yapacağız. Trabzanlı grupların arasına batarak da 3 boşluk yapacağız.
Ben bunu yaparken ilk tutunmadan sonra 1 boşluk bırakıp tutundum, 2 boşluk bırakıp tutundum, 1 boşluk bırakıp tutundum.
6) Artık iki yelpazenin arasına bir tane daha yapmış olacağız. Bu şekilde 7 tane yelpaze olana kadar örelim. En son bitiş kısmında her trabzanlı grubu örerken pıtırcık da yapalım. Beden kısmı hazır.





Askı

1) 80 zincir çekelim. Bir zincir geriden itibaren 1 sıra boyunca çakma sık iğne örelim.
2) Kenarlarda 2 trabzan olacak şekilde yelpaze kurulumu yapalım. Birinci yelpazenin bitiminde pıtırcık yapalım.





3) Askıların dikişini yapalım.





Bağlama Yeri

Yapacağım kişinin bedenini tam bilmediğim için bu şekilde bir planlama yaptım. Eğer sizin elinizde mankeniniz varsa bedeni bütün olarak da örebilirsiniz. O zaman bağlama yerine gerek kalmaz. 

1) Yeteri kadar uzunlukta zincir çekelim ve kutucuklardan geçirelim.
Ben 4 metre zincir çektim.





Yelpaze büstiyer hazır!





Yelpaze kısmını kısa tutup bikini üstü olarak da kullanabilirsiniz. Hatta daha da uzatıp elbise olarak tasarlayabilirsiniz. Yaratıcılık size kalmış.
Şimdiden keyifli örmeler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÖRGÜ ROBALI KUMAŞ ELBİSE

Bebek elbiselerine çok düşkünüm bu aralar. Ne görsem deneyesim geliyor. Her tür örgüde bunu yapmak istiyorum ama kız elbiselerine ayrı bir ilgim var 😊 Bugün de kumaşla karışık bir elbise çalışacağız. Hazır havalar da ısınmaya başlamışken elbise yapmanın tam zamanı. Hazırsak başlayalım.  MALZEMELER Kartopu baby soft ip ( 1 yumak) 3 mm tığ Düğme ROBA YAPIMI  130 zincir çekelim. İlk sırada beden kol ayrımlarına başlayacağız. 1. Sıra ) 4. zincirden itibaren 20 trabzan (ön için) örelim . 2 zincir çekip bir sonraki yuvadan itibaren 25 trabzan (kol için) örelim. 2 zincir çekip 37 trabzan  ( arka için) örelim. 2 zincir çekip 25 trabzan ( kol için) örelim. 2 zincir çekip 20 trabzan ( ön için) örelim. Aşağıya şema halinde ekledim bakarsanız  daha rahat anlayabilirsiniz bu kısmı. 2. Sıra ) 3 zincir çekip geri dönelim ve bir sonraki yuvaya 1 tane trabzan yapalım. 2 zincir çekip bir yuva atlayalım ve diğer yuvaya trabzan yapalım.   * Ayrımlara gel

Amigurumi Kirpi Anahtarlık Yapımı

Amigurumi Kirpi Anahtarlık Yapımı Merhabalar bugünkü tarifimiz yine amigurumi olacak. Bugün sizlere kirpicik örmek istedim. Asıl tarif  crochetstitchwitch.com ' a ait. Ben çevirisini ve resimlemesini yaptım. Umarım beğenirsiniz. Ilk tarifimde baloncuklu saç bandı yapmıştık işte o baloncukları kullanacağız bu tarifte. Popcorn diyelim tarifte buna. Ve başlayalım anlatmaya. ☺ MALZEMELER Turuncu kısım için nako elit baby ve 3.5 mm tığ Gri kısım için kartopu baby soft ve 2.5 mm tığ Göz ve burun için siyah ip POPCORN TARİFİ Tığa ipimizi dolayıp yuvaya batalım ve ipi alip yuvadan çekip 2 ilmek örelim tekrar tığa ip dolayıp yuvadan çekip 2 ilmek örelim ve aynı işlemi toplam 5 defa yaparak ilmeklerin hepsini bir defada çekelim. Saç bandının işlemlerinden alıntı aşağıdaki ☺ KİRPİCİK Ana rengimizle kirpinin arkasından başlayacağız. Turuncuyla başladım. 1. Sihirli halkaya 5 sık iğne 1 popcorn 2. Her  birine çift sık iğne batıyoruz (12) 3. 1 sık iğne 1 popcorn (6 k