Ana içeriğe atla

Amigurumi Kirpi Anahtarlık Yapımı


Amigurumi Kirpi Anahtarlık Yapımı


Merhabalar bugünkü tarifimiz yine amigurumi olacak. Bugün sizlere kirpicik örmek istedim.

Asıl tarif  crochetstitchwitch.com ' a ait. Ben çevirisini ve resimlemesini yaptım. Umarım beğenirsiniz. Ilk tarifimde baloncuklu saç bandı yapmıştık işte o baloncukları kullanacağız bu tarifte. Popcorn diyelim tarifte buna. Ve başlayalım anlatmaya. ☺

MALZEMELER


Turuncu kısım için nako elit baby ve 3.5 mm tığ
Gri kısım için kartopu baby soft ve 2.5 mm tığ
Göz ve burun için siyah ip


POPCORN TARİFİ


Tığa ipimizi dolayıp yuvaya batalım ve ipi alip yuvadan çekip 2 ilmek örelim tekrar tığa ip dolayıp yuvadan çekip 2 ilmek örelim ve aynı işlemi toplam 5 defa yaparak ilmeklerin hepsini bir defada çekelim. Saç bandının işlemlerinden alıntı aşağıdaki ☺


KİRPİCİK

Ana rengimizle kirpinin arkasından başlayacağız. Turuncuyla başladım.

1. Sihirli halkaya 5 sık iğne 1 popcorn
2. Her  birine çift sık iğne batıyoruz (12)
3. 1 sık iğne 1 popcorn (6 kez) (12)
4. Her birine 2 sık iğne (24)
5. 1 sık iğne 1 popcorn (12 kez) (24)
6. Her birine 1 sık iğne (24)
7. 1 sık iğne  1 popcorn (12 kez) (24)
8. Her birine 1 sık iğne (24)
9. 1 sık iğne  1 popcorn (24)
Popcornları yapınca arkaya kıvrılıyor düzeltmeyi unutmayınız.

10.  Buradan sonra 2 zincir çekip yukarı çıkıyoruz ve her birine çakma trabzan yapıyoruz sıra sonuna kadar.  ( Tığın başına ip alıp yuvadan geçirip oluşan ilmekleri tek seferde çekmek )
11. Bir zincir çekip arkadan öne doğru girerek birer sık iğne yapıyoruz aşağıdaki gibi



V son ilmekte renk değiştiriyoruz.  Ben gri ile yapmayı tercih ettim.

(Bu sıradan sonra tığ numaranızı küçültün)


12.  24 sık iğne (24)
13. 6 sık iğne 1 eksiltme (3 kez)
14. 5 sık iğne 1 eksiltme (3 kez)
15. 6 sık iğne 1eksilt 4 sık iğne 1eksilt 4 sık iğne
16.  6 sık iğne 1 eksilt 3 sık iğne 1 eksilt 3 sık iğne🏻(elyafla dolduralım bu arada )
17.  6 sık iğne 1 eksilt 2 sık iğne 1 eksilt 2 sık iğne
18.  6 sık iğne 1 eksilt 1 sık iğne 1 eksilt 1 sık iğne
19.  6 sık iğne 1 eksilt 1 eksilt
20.  6 sık iğne 1 eksilt. Son ilmekleri dikip ipi gizleyelim. Ördükçe elyafla dordurmayı unutmayın bu arada ☺


İstediğimiz şekilde gözleri ve burnunu işliyoruz ve bitiyor. Kilitli göz de kullanabilirsiniz ama bunu kirpinin burnu  çok daralmadan yapmanız gerekiyor. Ya da keçelerden yuvarlak şekil kesip dikebilirsiniz. Ben iple V harfi yaptım uyusun diye ☺

Burnu işlerken de iğne ile en ucundan başlayıp bir önceki sıraya sonra en uca sonra bir önceki sıraya şeklinde batarak devam ettim. En sonunda iğnemizi mevcut olan iplerin arasından geçirdim.  Ya da 19. sıraya geçmeden ip değiştirerek de burnu direkt işlemiş olursunuz. Tercih size kalmış nasıl dilerseniz öyle yapabilirsiniz. Doğrusunu söylemek gerekirse ben bayıldım bu kirpiye. Umarım beğenmişsinizdir.  Sizlere keyifli örmeler diliyorum iyi günler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YELPAZE BÜSTİYER / BLUZ YAPIMI

YELPAZE BÜSTİYER / BLUZ YAPIMI  Merhaba sevgili Örgü Tutkum ailesi. Bugün sizlerin çok beğeneceğini düşündüğüm bir büstiyer tarifimle geldim. Büstiyeri ilk önce  pinterestte  gördüm, şeması da yoktu. Sadece bikini yapmak için göğüs kısmı vardı. Onun mantığını anlamaya çalıştım, birkaç şemada daha yararlandım. En sonunda da alttaki modelini resimden bakarak çıkarmaya çalıştım.  Ve sonuçta karşınıza çok şık bir büstiyer ile geldim. Eğer sizler de örmek için sabırsızlanıyorsanız haydi başlayalım.  Malzemeler 3 adet  La Mia Mercerized Cotton  el örgü ipi 2.5 mm tığ 3 mm tığ Yapılışı % 100 pamuklu ipler kullanmaya dikkat edin, yaz sıcağında terletmesin. Büstiyer bedenini S veya 75 beden olarak ayarladım. Sizler yapacağınız kişiye göre ölçüleri değiştirebilirsiniz.  Üst 2.5 mm tığ ile örelim. 1)  24 zincir çekip bir zincir geriden itibaren bütün yuvalara tekli trabzan yapalım. Kare bir parça elde edinceye kadar devam edelim. Dönüşlerde 1 zincir çekmeyi unutma

ÖRGÜ ROBALI KUMAŞ ELBİSE

Bebek elbiselerine çok düşkünüm bu aralar. Ne görsem deneyesim geliyor. Her tür örgüde bunu yapmak istiyorum ama kız elbiselerine ayrı bir ilgim var 😊 Bugün de kumaşla karışık bir elbise çalışacağız. Hazır havalar da ısınmaya başlamışken elbise yapmanın tam zamanı. Hazırsak başlayalım.  MALZEMELER Kartopu baby soft ip ( 1 yumak) 3 mm tığ Düğme ROBA YAPIMI  130 zincir çekelim. İlk sırada beden kol ayrımlarına başlayacağız. 1. Sıra ) 4. zincirden itibaren 20 trabzan (ön için) örelim . 2 zincir çekip bir sonraki yuvadan itibaren 25 trabzan (kol için) örelim. 2 zincir çekip 37 trabzan  ( arka için) örelim. 2 zincir çekip 25 trabzan ( kol için) örelim. 2 zincir çekip 20 trabzan ( ön için) örelim. Aşağıya şema halinde ekledim bakarsanız  daha rahat anlayabilirsiniz bu kısmı. 2. Sıra ) 3 zincir çekip geri dönelim ve bir sonraki yuvaya 1 tane trabzan yapalım. 2 zincir çekip bir yuva atlayalım ve diğer yuvaya trabzan yapalım.   * Ayrımlara gel

Prenses Elbise

PRENSES ELBİSE       Yılın ilk gününden merhaba. Bugün kızlarımız için prenses elbise çalışacağız. Model aslında basit ama gösterişli bence. Eteği biraz kabarık duruyor resimden de anlaşıldığı gibi. Yaptığım ölçüler yaklaşık olarak 1.5- 2 yaşa uygun olur diye düşünüyorum. 3 yaşa göre de aynı ölçüler uyabilir ama etek boyunu uzatmanız gerekir o zaman. Bu modelde kartopu lemon marka ip kullandım. 100 gramı 250 m uzunluğunda bir ip ve kaliteli de bence. Ama artık üretimi yapılmıyor.      Birkaç sene önce ihraç fazlası olarak internetten almıştım. Keşke daha fazla alsaymışım ☺ Neden böyle güzel iplerin üretimini durduruyorlar anlamıyorum. Neyse devam edelim ☺ 3 yumak ip kullandım ve ip ucu ucuna yetti diyebilirim. Kullandığınız ipe göre değişir adet sayısı. Size tavsiyem ince bir ip ve kullanmamız gerekenden biraz büyük tığla yapmak. Benim tığım bu arada 3.5 mm. Bir daha deneyecek olursam eğer ya ipimi ince seçmek ya da tığı büyütmek tercihim olacaktır.     Bu arada elbisenin boy