Ana içeriğe atla

SONSUZLUK MODELİ SAÇ BANDI


SONSUZLUK BANDI 



Merhabalar. Bugün sizlere sonsuzluk bandı yapımından bahsedeceğim. Sonsuzluk yazdım çünkü sonsuzluk sembolüne benzettim ben. Belki de matematikçi olduğum için aklıma ilk o gelmiştir ☺️ Aslında ben yapacağım parçalarla dörtlü saç örgüsü oluşturacaktım. Ama pinterest sağolsun karşıma bu modeli çıkarınca ben de kendimi tutamayıp hemen sonsuzluk kısmını yaptım. Geri kalan kısmı da her saç bandında yapılan işlemler zaten. Eğer sizler de hazırsanız başlayalım yapmaya. 

MALZEMELER

Nako elit baby
3 mm tığ

SONSUZLUK KISMININ PARÇALARI



    Sonsuzluk bandı için 44 cm uzunluğunda zincir çekelim ve 1 zincir geriden itibaren çakma sık iğne yapalım. Ben saç bandını yaptıktan sonra sayıları yazdığım için ufak bir parçada resimleme yaptım. 
( Çakma sık iğne yapmak için tığın başına ip dolayalım. Yuvadan geçirelim ve oluşan bütün ilmekleri  tek seferde çekelim.) 

   Bu şekilde sıra sonuna kadar ilerleyelim. Sıra sonunda bulunan yuvaya 3 tane çakma sık iğne yapalım. 

Bunu yapmaktaki amacımız zincirimize yuvarlak bir hat vermek. Patik tabanlarında nasıl ki dönüşlerde aynı yuvaya birkaç kere batıyoruz. Aynı mantıkla bunu da böyle yapacağız. 
    Son yuvaya 3 tane yaptıktan sonra yaptıklarımızın karşı ilmeklerine denk gelecek şekilde devam edelim. 

Aynı şekilde sıra sonuna kadar çakma sık iğne yapalım. Son yuvaya 2 tane daha yapalım.


   İpi koparmadan devam edeceğiz. Bu sefer yapacağımız işlem sonsuzluk bandı için üç boyutlu görünüm kazandırmak amaçlı olacak. Kaldığımız yerden sık iğneyle devam edeceğiz. Bunun için karşılıklı ilmeklerin tam ortasından geçirelim tığımızı ve sık iğne yapalım. 





  Bu şekilde resimde görülen yerlerden batarak sık iğne yapıp sıra sonuna gelelim. 

Sıra sonunda son ilmeğe kaydırma yapıp bitirelim. Aynı parçadan bir tane daha örelim.



SONSUZLUK PARÇALARINI BİRLEŞTİRME 


   Şimdi 2 parçayı birleştirme kısmına geldik. Ben bunu elimde olan parçayla gösterdim resimde. İnanın ki yapımı çok kolay. 

1) Sonsuzluk kısmı için ilk parçayı resimdeki gibi yerleştirelim. 

2) Diğer parçayı bu parçanın altına yerleştirelim. 

3) 2. parçanın alttaki ucunu sarı renkli yerin üstünden ve pembe renkli yerin altından geçirelim. 

4) Geçirdiğimiz parçayı bu sefer mavi renkli parçanın altından geçirelim. 

5) Uçlarından yavaşça çekerek sonsuzluk bandımızı düzeltelim.

SONSUZLUK BANDI ARKASI


   Şimdi arka kısmını yapacağız burada da çakma sık iğne kullanacağız. Lastik örgü olsun istediğimiz için ilmeklerin hep arka yuvasından batarak çakma sık iğne yapacağız. 
   Sonsuzluk bandının yan yana olan iki ucundan birine ipi bağlayalım. 3 yuvaya sık iğne yapalım. Diğer uca geçelim ve 3 sık iğne yapalım. Toplamda 6 sık iğne elde ettik. 1 zincir çekerek geri dönelim ve ilmeğin arka kısmından batarak çakma sık iğne yapalım. Bu şekilde geri döne döne 6 ilmeği örelim. 

   Aynı şekilde diğer taraf için de bu işlemi yapalım. Sonsuzluk bandını yapacağımız kişinin baş çevresine göre ayarlayalım. Ben toplamda bir uçtan bir uca 44 cm civarı yaptım. Esneme payını dikkate alarak uzunluk  hesaplayın. 
   Çünkü bandın arka kısmında lastik örgü kullandık bu da gayet esnek yapacaktır. Baş çevresinden 2-3 cm eksik olacak şekilde ayarlamak yeterli olabilir. Tabi burada tığ ve ipiniz belirleyici bir faktördür ve değişiklik oluşturabilir. Kendi tecrübenizle bunu ayarlayabilirsiniz. 
  

   Sonsuzluk bandının arka kısmı da bittikten sonra düz yüzleri birbirine bakacak şekilde tutalım. Çakma sık iğneyle karşılıklı olarak birleştirelim. İpleri temizleyelim. Hatta size tavsiyem sonsuzluk yaptığımız kısımda bir iki yerden dikelim ki açılma veya bozulma ihtimali azalsın. 

    Ben sonsuzluk bandını keyifle ördüm ve sonucu da çok beğendim. 
   Umarım sizler de dener memnun kalırsınız. Yapacak olanların şimdiden ellerine sağlık.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YELPAZE BÜSTİYER / BLUZ YAPIMI

YELPAZE BÜSTİYER / BLUZ YAPIMI  Merhaba sevgili Örgü Tutkum ailesi. Bugün sizlerin çok beğeneceğini düşündüğüm bir büstiyer tarifimle geldim. Büstiyeri ilk önce  pinterestte  gördüm, şeması da yoktu. Sadece bikini yapmak için göğüs kısmı vardı. Onun mantığını anlamaya çalıştım, birkaç şemada daha yararlandım. En sonunda da alttaki modelini resimden bakarak çıkarmaya çalıştım.  Ve sonuçta karşınıza çok şık bir büstiyer ile geldim. Eğer sizler de örmek için sabırsızlanıyorsanız haydi başlayalım.  Malzemeler 3 adet  La Mia Mercerized Cotton  el örgü ipi 2.5 mm tığ 3 mm tığ Yapılışı % 100 pamuklu ipler kullanmaya dikkat edin, yaz sıcağında terletmesin. Büstiyer bedenini S veya 75 beden olarak ayarladım. Sizler yapacağınız kişiye göre ölçüleri değiştirebilirsiniz.  Üst 2.5 mm tığ ile örelim. 1)  24 zincir çekip bir zincir geriden itibaren bütün yuvalara tekli trabzan yapalım. Kare bir parça elde edinceye kadar devam edelim. Dönüşlerde 1 zincir çekmeyi unutma

ÖRGÜ ROBALI KUMAŞ ELBİSE

Bebek elbiselerine çok düşkünüm bu aralar. Ne görsem deneyesim geliyor. Her tür örgüde bunu yapmak istiyorum ama kız elbiselerine ayrı bir ilgim var 😊 Bugün de kumaşla karışık bir elbise çalışacağız. Hazır havalar da ısınmaya başlamışken elbise yapmanın tam zamanı. Hazırsak başlayalım.  MALZEMELER Kartopu baby soft ip ( 1 yumak) 3 mm tığ Düğme ROBA YAPIMI  130 zincir çekelim. İlk sırada beden kol ayrımlarına başlayacağız. 1. Sıra ) 4. zincirden itibaren 20 trabzan (ön için) örelim . 2 zincir çekip bir sonraki yuvadan itibaren 25 trabzan (kol için) örelim. 2 zincir çekip 37 trabzan  ( arka için) örelim. 2 zincir çekip 25 trabzan ( kol için) örelim. 2 zincir çekip 20 trabzan ( ön için) örelim. Aşağıya şema halinde ekledim bakarsanız  daha rahat anlayabilirsiniz bu kısmı. 2. Sıra ) 3 zincir çekip geri dönelim ve bir sonraki yuvaya 1 tane trabzan yapalım. 2 zincir çekip bir yuva atlayalım ve diğer yuvaya trabzan yapalım.   * Ayrımlara gel

Amigurumi Kirpi Anahtarlık Yapımı

Amigurumi Kirpi Anahtarlık Yapımı Merhabalar bugünkü tarifimiz yine amigurumi olacak. Bugün sizlere kirpicik örmek istedim. Asıl tarif  crochetstitchwitch.com ' a ait. Ben çevirisini ve resimlemesini yaptım. Umarım beğenirsiniz. Ilk tarifimde baloncuklu saç bandı yapmıştık işte o baloncukları kullanacağız bu tarifte. Popcorn diyelim tarifte buna. Ve başlayalım anlatmaya. ☺ MALZEMELER Turuncu kısım için nako elit baby ve 3.5 mm tığ Gri kısım için kartopu baby soft ve 2.5 mm tığ Göz ve burun için siyah ip POPCORN TARİFİ Tığa ipimizi dolayıp yuvaya batalım ve ipi alip yuvadan çekip 2 ilmek örelim tekrar tığa ip dolayıp yuvadan çekip 2 ilmek örelim ve aynı işlemi toplam 5 defa yaparak ilmeklerin hepsini bir defada çekelim. Saç bandının işlemlerinden alıntı aşağıdaki ☺ KİRPİCİK Ana rengimizle kirpinin arkasından başlayacağız. Turuncuyla başladım. 1. Sihirli halkaya 5 sık iğne 1 popcorn 2. Her  birine çift sık iğne batıyoruz (12) 3. 1 sık iğne 1 popcorn (6 k